måndag 21 april 2008

blue monday


Jag har egentligen inget emot måndagar. Fast nu när jag sitter nere på kontoret och borde ta tag i allt som jag borde gjort i fredags så känns det som att helgen är väldigt långt bort.

Jag fastnar i p3s 30 dagars arkiv och lyssnar på de senaste veckornas p3 POP. Vilket otroligt bra program! Fastän jag inte gillar varken Markus Krunegård's "Markusevangeliet" eller Peter Morén's "The Last Tycoon" så är det ju alltid roligt att höra vad pojkarna har att säga.. Jag visste faktiskt inte att det var Christine som gjorde omslaget till Peters skiva. Bara en sån sak..

First Aid Kit behandlas också. Fin folkpop av Enskedeflickorna. Nu är det någon belgisk electronica producent som jag inte minns vad han hette.. Låter bra.


Gorillan snackade nåt om ett inslag om Australiens och Nya Zeelands indiescen. Ska genast kolla upp det! Lite Go-Betweens skulle sitta fint nu.


Inga kommentarer: