lördag 26 april 2008

Dosh - Wolves and Wishes


Det här var precis vad jag behövde idag. Efter att ha varit lite små sur halva morgonen och förmiddagen och sett solen gå i moln ramlade jag över Dosh's kommande skiva "Wolves and Wishes".
Dosh's fullständiga (fullständigt lysande) namn lyder Martin Luther King Chavez Dosh, kommer från Minnesota, har samarbetat med Andrew Bird och Fog.

"Wolves and Wishes" är ett album fullt med rytmter, elektronik, tape-loops och som låter väldigt mycket Anticon - skivbolaget som ger ut honom. Why? och Animal Collective dyker också upp i medvetandet när man lyssnar på Dosh. Precis vad jag behöver alltså!

Nu ska jag kolla in hans tidigare skivor och ge Fog en till chans.. Jag tyckte dom var lite intetsägande och tråkiga, men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer: