torsdag 24 april 2008

Plum: 15 år med Thrill Jockey


Thrill Jockey fyllde 15 förra året. Just saken i sig är ju inte så viktig att minnas, ännu mindre att påpeka. Hade det inte varit för att dom firade med pompa och ståt hade jag nog inte ens märkt det..
Eller, det gjorde jag inte. Jag minns sällan mina nära och käras födelsedagar. Jag kommer med presenter i efterskott.
Så även den här gången.. Fast nu var det jag som fick present..

För att "fira" så fick alla Thrill Jockey banden spela in valfri låt utgiven av Thrill Jockey som sedan gavs ut i en lyxig 7" singel-box.
Jag laddade hem väl valda delar av den.. Dom delar jag hittade alltså.
Dom Thrill Jockey skivor jag köpt har alltid spelats mycket. Alltid hållit ashög kvalla. Favoriter som Califone, Howe Gelb, Tortoise, Sea & Cake och Isotope 217 har alla släppt ifrån sig finfina alster.

I morgon ska jag knalla förbi Pet Sounds och se om dom inte har "Plum" inne. Och så ska jag lära mig att minnas mina vänners födelsedagar..

Tortoise - Falls Lake (Nobuzaku Takemura)
Bobby Conn - Washed In The Blood (Freakwater)
Sea & Cake - Spider's House (Califone)

Inga kommentarer: