fredag 18 april 2008

Fleet Foxes - Daytrotter Session


Daytrotter.com är en av de sajter som jag besöker oftast. Alltid nåt att läsa om folk man inte hört förut, folk som man gillar as mycket sedan tidigare och annat löst folk som har nåt att säga.

Men vad jag gillar mest är Daytrotter Sessions. Då bjuder dom in band och artister för att spela in 3-4 låtar i deras vintage-studio. Mina favorit sessions har Bonnie'Prince'Billy, Marissa Nadler, Nina Nastasia, William Elliott Whitmore, Two Gallants, Au Revoir Simone, Dr. Dog, Grizzly Bear.. ja listan kan göras lika lång som den är högkvalitativ.

Och nu har Fleet Foxes också varit där och satt 4 låtar på tejp. 2 låtar från "Sun Giant" och 2 från den kommande skivan. Jag behöver väl inte påpeka att jag tycker det är en alldeles lysande session? Gå nu genast till daytrotter.com och ta del av godsakerna som bjuds till gratis nedladdning.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för upplyssningen (och du listade bara bra band).

Anonym sa...

Det blev visst ett "s" för mycket, så jag passar på att tipsa om min debutlista imorgon...

Anonym sa...

Jag fick ett inlägg i min blogg idag. En länk till ett band som har gjort en grej av att musiken ska vara helt gratis. Både som mp3 och wav.
Musiken är lite drömsk och verkligen skitbra! Gå in o lyssna:

www.myspace.com/magnacartacartel

/Malin