söndag 20 april 2008

tio-i-topp

En liten hint om vad jag gillar mest just nu.

1. Whiskeytown - Strangers Almanac (Deluxe Edition)
Alt.Countryns finaste återutgiven med en massa extra finfina livespår, outtakes o.s.v.

2. Bon Iver - For Emma, Forvera Ago
Kanske årets hittills bästa skiva?

3. Beach House - Devotion
En till skiva som spelas mycket ofta och gärna.

4. MGMT - Kids
Sjukt bra låt från en sjukt bra skiva. 

5. Graham Nash - Wild Tales
Jag tycker att den bästa rockmusiken gjordes på den amerikanska västkusten mellan 1967 och 1976. Konservativ? Ja, kanske lite.. Graham Nash gjorde en av de bästa skivorna av alla som gjordes i Topanga Canyon. "Wild Tales" är grym och växer för varje lyssning!

6. My Morning Jacket - Evil Urges
Låter som det gjorde i San Francisco när Grateful Dead var i farten.

7. V/A - Moshi Moshi Singles Club 2006-2008
En samling med alla A-sidor från skivbolaget Moshi Moshi's singelklubb. Go'bitar med Lykke Li, Friendly Fires, The Dells och ett gäng till med bra popband.

8. M. Ward - Tom Violence
Från M. Ward's första demo. Allt är inte så bra på den, men med en cover på en av Sonic Youth's bästa låtar misslyckas han inte.

9. Drive-By Truckers - The Righteous Path
Jag har lyssnat på "Brighter Than Creations Dark" jätte ofta sedan den släpptes och The Righteous Path är hur bra som helst. Som Springsteen och Petty i ett!

10. Animal Collective - Brother Sport (video)
Jävlar vad dom svänger live!

Och slutligen:
Nej tack till Vapnet. Jag har verkligen försökt lyssna in mig på dom men "Döda Fallet" är skitdålig.

Inga kommentarer: